Prvá časť – Pokojná nedeľná stredoeurópska atmosféra |
A |
|
introdukcia |
AA |
1 |
motív B-A-C-H |
AB |
4 |
minimalistické pásmo na
harmonickej schéme „Blue Danube“ |
AA' |
35 |
motív B-A-C-H |
AB' |
38 |
minimalistické pásmo |
AA'' |
50 |
motív B-A-C-H |
AC |
57 |
hlavná téma symfónie (približne
E – G), akoby nový začiatok |
AB'' |
68 |
minimalistické pásmo |
AA''' |
74 |
motív B-A-C-H |
|
|
|
B |
|
motívy v rôznom metre (akoby
motivická práca) |
BA |
78 |
3/4 a (tr, ac, vni) + 6/4 b (fl,
cl) + 4/4 c (pf, basové nástroje) |
BB |
84 |
5/4 d (fl, cl, vle) + 4/4 c (pf,
basové nástroje) |
BC |
89 |
6/4 e (fl, cl, pf) + 4/4 c (ac,
basové nástroje) |
BD |
95 |
3/4 f (fiati, tn, pf, bgui) +
4/4 d' (archi, tr, ac) |
BE |
101 |
6/4 g (fiati,acc) + 4/4 h (pf,
bgui) |
BF |
107 |
5/4 i (fl, cl, ac) + 4/4 (pf,
fg, bgui) + |
BD' |
114 |
3/4 f (fiati, tn, pf, bgui,
ptto) + 4/4 d' (archi, tr, ac, grc) |
BE' |
120 |
6/4 g (fiati,acc) + 4/4 h (pf,
bgui) |
|
|
|
AC' |
126 |
hlavná téma (približne G – A) |
|
|
|
C |
|
vedľajšia téma (akoby variácie) |
CA |
144 |
téma – uvedenie, g mol |
Ca |
151 |
medzihra, znepokojujúca |
CA' |
156 |
téma – pochod, g mol |
CA'' |
164 |
téma – tango, b mol |
Cb |
172 |
medzihra, upokojujúca |
CA''' |
176 |
téma – swing, C dur |
|
|
|
B |
|
motívy v rôznom metre |
BG |
183 |
9/8 d' (fl, cl) + 6/4 g' (ac,
bgui, vni) + 3/4 f' (pf, vle, vcl) |
BE'' |
192 |
6/4 g (vni, fiati, ac, tr, tn) +
4/4 h (pf, bgui, vcl, vle) |
|
|
|
A |
|
záver |
AC'' |
198 |
hlavná téma (okolo B – C) |
AB |
209 |
|
AA |
213 |
motív B-A-C-H |
AC''' |
221 |
hlavná téma (iba úryvok) (okolo
C) |
AB |
227 |
spomalené dianie na harmonickej
schéme „Blue Danube“ |
AA |
231 |
motív B-A-C-H (fg) |
|
|
|
Druhá
časť – Four Sponsors |
|
|
introdukcia B-A-C-H |
X |
1 |
Misterioso, motív B-A-C-H, archi |
|
|
|
A |
|
hlavná téma (plač prasiatka) |
AA |
4 |
Molto triste, piangendo |
AB |
8 |
Recitativo |
|
|
|
B |
|
„Tempesta“ (krátka) |
BA |
15 |
|
C |
|
vedľajšia téma (Badineria) |
CA |
25 |
Pozn.: vni – motív
gis-g-b-a, "gis-g-b"/a mol,
"a"/b mol |
CB |
47 |
|
B' |
|
„Tempesta“ (dlhšia) |
BA |
67 |
|
BB' |
74 |
motív Dies irae vyústi nečakane
do motívu B-A-C-H |
BC |
83 |
kóda |
|
|
|
A' |
|
hlavná téma (plač prasiatka) |
AA' |
91 |
Molto triste, piangendo (+ motív
B-A-C-H v trombóne neustále) |
AB' |
96 |
Recitativo (+ motív B-A-C-H v
trombóne neustále) |
|
|
|
B |
|
„Tempesta“ (krátka) |
BA |
105 |
|
|
|
|
C' |
|
vedľajšia téma (Badineria) |
CB' |
116 |
Pozn: vni – motív a-gis-h-b |
|
|
|
B'' |
|
„Tempesta“ (dlhá) |
BA |
128 |
Pozn.: predznamenaná motívom
H-B-Des-C v t. 127 |
BB'' |
135 |
2 x rytmicky pripravovaný motív
G-Fis-A-Gis (t. 137–138) |
BA |
139 |
|
BB'' |
143 |
téma zo Štyroch ročných období
prechádza do motívu B-A-C-H |
BB''' |
155 |
motív B-A-C-H, jeho inverzia a
variácia C-A-G-E, všetko vo veľkých triolách |
BA |
159 |
|
BC |
167 |
kóda |
|
|
|
A'' |
|
hlavná téma (plač prasiatka) |
AA'' |
175 |
Molto triste, piangendo |
AB'' |
182 |
Zbytok recitatívu |
|
|
|
X |
|
kóda B-A-C-H |
X' |
184 |
Misterioso, motív B-A-C-H, archi |
|
|
|
Tretia
časť – Variant C |
A |
|
|
AA |
1 |
Devínska brána |
AB |
16 |
Na Slovensku, pozn.: citát z
Brucknerovej symfónie |
AC |
36 |
Napred!, pozn.: citát -
Saint-Saensov violončelový koncert |
AD |
54 |
Mesto |
AE |
74 |
Stále napred! |
B |
82 |
“Binder Dances”, pozn.: zreteľné
názvuky na skladbu Chairman Dances Johna Adamsa a Sparrow Oratorio Sergeja
Kurjochina |
C |
|
|
CA |
112 |
Rozhodnutie, valčík |
CB |
156 |
Sen, pozn.: témy z valčíka Blue
Danube |
CC |
172 |
Stavba, pozn.: 190 klavír sólo,
206 plechy, v t. 212 sa objavuje téma z Pochodu uhorských magnátov Jozefa
Strizla (cl) |
D |
|
|
DA |
220 |
Nádrž, pozn.: témy z Beethovena,
v t. 224 a ďalej sa objavuje hlavná téma symfónie Nuntium magnum; celý úsek
je na harmonickom základe B-A-C-H: H (H dur) - Ais (dis mol) - Des (Des dur )
- C (f mol) |
DB |
232 |
Prívodný kanál, pozn.: v basovej
linke výrazný motív B-A-C-H, Beethoven |
DA' |
248 |
Elektráreň, pozn.: témy z
Beethovena, celý úsek je na harmonickom základe B-A-C-H: E (E dur) – Dis (gis
mol) – Fis (Fis dur) – F (b mol) |
B' |
|
|
|
260 |
“Binder Dances” (ako vyššie) |
A' |
|
|
AC' |
290 |
Brány sa otvárajú, pozn.:
názvuky na Saint-Saensov violončelový koncert |
AB' |
296 |
Cesta voľná! Späť do Dunaja…,
pozn.: názvuky na Brucknera |
|
|
|
Štvrtá
časť – Finále. Nuntium magnum |
A |
|
vstup do finále |
AA |
1 |
Misterioso v as mol (už v t. 15
musí prísť motív B-A-C-H) |
AB |
9 |
1. téma |
AC |
17 |
2. téma (citát z Brahmsa – Symf.
č. 4) |
AB' |
25 |
1. téma |
AC' |
29 |
2. téma |
AB'' |
37 |
1. téma – t. 40 motív B-A-C-H
– t. 41 „Furioso“ |
AC'' |
47 |
2. téma |
AC''' |
59 |
rozvinutie 2. témy – v t. 79
plynulý príchod basovej linky I feel love Donny Summer |
AB''' |
83 |
1. téma |
B |
|
chorál |
BA |
87 |
úvod, návrat motívov z časti
Variant C |
BB |
99 |
1. chorálová téma (náznak vyššie
spomínanej piesne Donny Summer) |
BC |
103 |
2. chorálová téma |
BC' |
111 |
rozvinutie 2. chorálovej témy |
BD |
132 |
melodický náznak záverečnej témy
„už troubějí“ |
BA' |
140 |
motívy z časti Variant C |
C |
|
gradácia |
CA |
144 |
Piú mosso |
CB |
170 |
ešte rýchlejšie, q=210, v t. 182 B-A-C-H |
CC |
182 |
motivická práca s hlavnou témou
symfónie (klarinet sólo) |
CD |
204 |
prechod k repríze (s využitím
motívu Ilju Zeljenku) |
A |
|
názak reprízy, predčasné
posolstvo |
AB''' |
220 |
1. téma – motív B-A-C-H – „Furioso“ – výkrik |
D |
|
medzihra, príprava záverečného
zboru |
D |
229 |
posolstvo – téma „už troubějí“
(basové sólo v českom, neskôr latinskom jazyku), úsek z prvej časti symfónie,
harmonická schéma z valčíku Blue Danube |
E |
|
Joy, and even more joy!,
záverečný úsek symfónie so zborom |
EA |
248 |
úvod, motívy z Beethovena |
EB |
265 |
v zbore znie hlavná téma
symfónie, harmonická schéma z populárnej hudby sa opakuje po štyroch taktoch,
zbor spieva päťtaktové úseky |
EB' |
313 |
hlavná téma aj v pôvodných
harmonických súvislostiach ako v prvej časti |