Personálna bibliogafia – časová os
Vysvetlivky
Texty sú k dispozícii zdarma online.
-
Hudba ako udalosť
Piaček, Marek: Hudba ako udalosť. Nitra : ÚLUK FF UKF v Nitre, 2013. ISBN 978-80-558-0218-3 -
Hudba ako čin. Teoretická reflexia kompozičnej praxe
Piaček, Marek: Hudba ako čin. Teoretická reflexia kompozičnej praxe. In : Ďuriš, Juraj – Mihalič, Alexander – Piaček, Marek: Zvuk v súčasnej hudobnej kompozícii. Traja skladatelia – Tri pohľady. Žilina : EDIS 2012. ISBN 978-80-554-0612-1. -
2006
Texte in “Nuntium Magnum”, “Urban Songs”, “Der Letzte Flug”, “Sutra von Bratislava” u. a.
Piaček, Marek: Texte in „Nuntium Magnum“, „Urban Songs“, „Der Letzte Flug“, „Sutra von Bratislava“ u. a. In.:Na začiatku bolo slovo, zborník z medzinárodného sympózia v rámci 7. ročníka festivalu Melos-Étos. Bratislava : Hudobné centrum 2006, s. 134–139 -
2004
Materiálová predloha k projektu Otvorené vnímanie
kol.: Materiálová predloha k projektu Otvorené vnímanie, Bratislava : N-CSU Bratislava, 2004. 160 strán, schválené MŠ SR ako učebná pomôcka pre pedagógov stredných škôl – predmet estetika -
Recepcia z pohľadu skladateľa
Piaček, Marek: Recepcia z pohľadu skladateľa. In: Slovenská hudba, roč. 30, č. 4, 2004, s. 513–521, ISSN 1335-2458
The article stresses an importance of a comprehension of different ways of perception in connection with several grades of listening. The music event is created by a set of structures inserted by a composer and by a performer; relations between them are explained by a recipient. We hear different relations by a perfunctory (e. g. influenced by a convention) listening than by an attentive and relaxed listening. There is a difference between a concentrated and an attentive listening. The concentrated listening is a selective one. Concentrated we cannot perceive abundance of simultaneously proceeding processes. We lift the piece (or its particular processes) out of the context of reality, on which we participate. By an attentive listening we enter the unknown, we cross our horizon. It is important to listen to the processes of the music events like for the first time, with an astonishment, curiousness and in a relaxed expectation. It is a new comprehension of a reality surrounding us. This reality is intensified by a creativity of all participating processes, whether compositional, performing or recipient ones. The writer of the contribution perceives the musical reality as vividly pervaded by extramusical reality. His endeavour is to accomplish such a pervasion both in his own compositional practice and by performing participation in ensembles Požoň sentimentál, Vapori del Cuore and others. -
1999
Orchester – čo s ním?
Piaček, Marek – Zagar, Peter: Orchester – čo s ním? In: Hudobný život 1999/1–2, s. 40–41, ISSN 1335-4140 -
1997
Malomestský komorný orchester Požoň sentimentál
Piaček, Marek – Zagar, Peter: Malomestský komorný orchester Požoň sentimentál. In: Súčasná hudba medzi východom a západom, zborník 4. medzinárodného sympózia v rámci Melos-Étos ’97, Bratislava, 1997 -
Mladý skladateľ v kontexte stredoeurópskeho regiónu
Piaček, Marek: Mladý skladateľ v kontexte stredoeurópskeho regiónu. In: Súčasná hudba medzi východom a západom, zborník 4. medzinárodného sympózia v rámci Melos-Étos ’97, Bratislava, 1997 -
Music as an Invitation to (Co)Responsibility
Piaček, Marek: Music as an Invitation to (Co)Responsibility. In: Višňovský, Emil – Bianchi, Gabriel (ed.): Diskurz, intelektuáli, sociálna komunikácia. Bratislava : VEDA, 1997. ISBN 80-224-0516-7, s. 274–278. -
1994
Divadlo zvuku alebo zvukové divadlo. O stieraní hraníc medzi žánrami
Piaček, Marek: Divadlo zvuku alebo zvukové divadlo. O stieraní hraníc medzi žánrami. In: Slovenská hudba, roč. XX, č. 1, 1994, s. 74–82, ISSN 1335-2458